Viyana'da Geçen ilk Gün Ve Viyana'da Gezilecek Yerler

Bu yazı linkteki yazımın devamı niteliğindedir. İbrahim Tatlıses şarkıları eşliğinde kırmızı ışık krizlerini yaşayarak geldiğimiz otelden ayrılarak freestyle turumuza başladık. Hedef museumsquare ile başlayarak st.stephen's katedraline gidip oralarda turlamak. Dilerseniz Viyana ile alakasız müziğimizle yürüyüşümüze başlayalım.

Viyana Sütunİlk olarak geldiğimiz yoldan MuseumsQuartier'e doğru yola çıktık. MuseumsQuartier bir nevi Viyana'da içerisinde birçok müze bulunduran kültür merkezi. Tabi kültürel etkinlikler beni baydığı için çok detaylı bilmiyorum ne nerede. Yolda giderken karşılaştığımız bir sütun ilk ilgilimizi çeken şey oldu. Veba sütununun minyatürü konumundaki sütunu kim niye yaptı bilmiyoruz ama oldukça güzel bir görüntü oluşturdu bizim için. Yine yol üstünde augustin-brunnen yazılı bir heykel ve hemen altında çeşmeler bulunuyordu. Heykeller kısaca Viyana'nın her yanına yayılmış birçok binanın üzerinde estetiğe estetik katıyordu. Zaten Viyana merkezi olarak gördüğüm en muhteşem şehirlerden biri olma durumunu her saniye koruyor hatta arttırıyordu. Mevsimimiz kış olduğu için Avrupa soğuğunu yedik ve zaten hasta olan bana biraz daha kötü etki etti. 30 Aralık 2017 akşamı yürüyüşümüzde sonunda MuseumsQuartier'e ulaşabildik.

Viyana Kültür Merkezi - MuseumsQuartier

MuseumsQuartier'e Mumok (Museum Moderner Kunst; Modern Sanat Müzesi) yanından giriş yapıyoruz. Mumok zaten aşırı moden tasarımıyla halk arasında fıstık gibi niteleyebileceğimiz bir mimariye saihpti. İçine girdik biraz gezdik ama sanat aşkı yerine gezi aşkımız ve kısıtlı zamanımız yeni yerler görme merakıyla birleşerek yavaşça ayrıldık mumoktan.

Museum Moderner Kunst; Modern Sanat Müzesi

Viyana MuseumsQuartier Wien

MuseumsQuartier

Museums Platz

MuseumsQuartier'den aşağı doğru inince Maria-Theresien Platz'a geldik. Burası birbirinin birebir aynısı olan iki bina (Viyana ulusual tarih müzesi - Viyana sanat tarihi binası) arasında bir meydan ve tam ortasında bulunan Hofburg Kraliçesi Maria-Theresia heykeliyle eşsiz bir görüntü sergiliyordu. Üstüne en çok görmek istediğim şeylerden biri olan christmas market'i de tam olarak buradaydı. Christmas market ağırlıklı olarak sıcak şarap, hediyelik eşya ve pastane ürünlerine sahipti. Ayrıca Viyana'ya ait en önemli sembollerden Opera için bilet satan bir sürü görevli de bulunmakta. Gitmek istedik fakat uygun bir sahne bulamadığımızdan gidemedik operaya. Ama operanın merkezi Viyana'ya bir daha gelirsem muhakkak ayarlayacağım. Opera görevlileri ortaçağ avrupası kıyafetleri ile zaten kendilerini hemen belli ediyorlardı. Beklediğim kadar güzel olmasa da burayı görmek benim için önemliydi. Burada atmosfer biraz sıcaktı bu atmosferde biraz takıldık gezdik etrafı inceledik ve sonrasında yürüyüşümüze devam ettik.

Viyana Ulusal Tarih Müzesi

Viyana Sanat Tarihi Müzesi

Maria Theresia Heykeli

Maria Theresia Heykeli - Hofburg Kraliçesi

Hofburg Sarayı (Habsburg Palace)

Maria Theresian Platz'ın az ilerisinde meşhur Hofburg hanedanlığının sarayı bulunmakta. Girerken etrafı saran at ve ahır kokusunu derin bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Etrafta faytonlar dolaşıyor ve dolaşırken arka planda derin bir keman sesi duyuyorsunuz. Mimarisi inanılmaz güzel olan bu bina Viyana'nın sembollerinden biri olarak gösteriliyor. HeldenPlatz denilen bu bölgede Sarayın avlusunda birbirine doğru bakan oldukça şık iki atlı heykeli görünüyor.

Hofburg İmparatorluk Sarayı

Hofburg İmparatorluk Sarayı Viyana

Hofburg imparatorluk sarayı heykel

Hofburg Sarayı Heykeller

Hofburg sarayından devam ederek MichaelerPlatz'a ulaştık. Bu bölgede sık sık at arabası geçişlerini görebilirsiniz. Burası Viyana tarihi alanlarının merkezi olarak gösteriliyor. Buradan sonra istiklal caddesi tarzı onlarca sokak bulunmakta. Yılbaşı nedeniyle ışıklarla süslenmiş bu caddelerde onlarca lüks restaurant - cafe - mağaza bulunmakta. Sağına solunuza dikkatli bakarsanız Dünyanın en ünlü ve en pahalı markalarını görebilrsiniz. Doğrudan girdiğimiz caddedin adı Kohlmarkt.

Kohlmarkt christmas

KohlMarkt

Biraz daha ilerleyip sağa döndüğümüz zaman graben caddesine girip meşhur veba anıtını görebiliyoruz. Veba sütunu varmadan hemen solda katolik kilisesi St.Peter bize el sallıyor.

1679 yılında kenti kasıp kavuran son büyük veba salgını sırasında kenti terk eden imparator I. Leopold, salgının sona ermesi halinde bir veba anıtı adamıştı. Aynı yıl içinde geçici bir ahşap sütun Johann Frühwirth tarafından inşa edildi. Sütun korint tarzında yapılmış bir sütunda bulunan kutsal üçlemeyi temsil eden bir inayet koltuğu ve dokuz melek korosunu temsil eden melek figürlerinden oluşuyordu. 1683 yılında sütunun mermerden yapılması için Matthias Rauchmiller görevlendirildi.

Alıntı linki : https://travel.sygic.com/tr/poi/viyana-veba-sutunu-poi:1103

Graben St Peter Katolik Kilisesi

Viyana Veba Sütunu

Viyana Veba Sütunu - 2

Viyana Veba Sütunu Yakın Çekim

Veba sütunun hemen ilerisinde Viyana'nın merkezi ve muhteşem eseri olan St. Stephen's Katedrali yer almakta. Bu katedral öyle bir şey ki görür görmez hayranlık uyandırabilecek bir mimariye sahip. Katedralin yüksekliği o kadar fazlaydı ki aşağıdan bakarken bile yukarısı için insanın içi ürperiyor üşüyor. Yukarıda onlarca metre yukarıda bulunan heykellerin detayları bile görülebiliyor. Katedralin içerisi de aynı şekilde şık ve yüksekti. Bu yapı gerçekten Viyana'nın en önemli eseri olmayı hakediyor. Ayrıca yapının önünde yine bilet satan ortaçağ avrupa kıyafetli opera görevlileri yer alıyordu.

Viyana St. Stephens Katedrali

St.Stephens Katedrali (Sahne yılbaşı için yapılan hazırlıklardan)

St Stephens Katedrali içerden görünüm

St.Stephens Katedrali içerden görünüm.