Viyana'dan Budapeşte'ye Ayakta Yolculuk Macerası

Viyana'da hayvan gibi geçirilen ilk günün ardından rota yılbaşını geçireceğimiz budapeşteye çevrilmişti. Aşırı yorgun bir şekilde uyanılmış otel resepsiyonundan yol tarifi alınmış ve tren istasyonuna doğru yola çıkılmıştır.

Otobüs durağına doğru ilerledik. Viyana'nın tertemiz yollarından geçerek durağa geldik. Durak dediğim normal ara sokakta ama gelenler direkt arkamızda sıraya girdi. Yarı uyur bir şekilde gelen otobüse bindik. Otobüs baya bir yeni ve temizdi. Şöföre bilet sordum inerken alın gibi bir şey söyledi. Etrafta da bilet satan bir yer bulamadığımız için inene kadar bekledik. İnerken tekrar şöföre kardeş bilet ? diye sorduğumuzda benim için farketmez gidin alın bir tane atın dedi. Biz de Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları olarak üzerimize düşeni yaptık ve bilet almadık. Sonra geldik Hauptbahnhof'umuza.

Viyana tertemiz sokaklarda otobüs bekleme

Viyana Tren İstasyonu - Hauptbahnhof

Viyana tren istasyonu hauptbahnhof

Tren istasyonları Avrupa ile ilgili herkesin ortak söylediği ulaşım merkezleridir. Biz de bundan faydalanıp yakın olan budapeşteye trenle gitmeye karar verdik. Tren istasyonu tıpkı havalimanı gibi oldukça lüks görünüyordu.İçeri geçip biletleri almak için ÖBB adlı firmaya girdik. ÖBB ilk bilet aldığımız firmaydı yrıca. ÖBB'deki Ö sanırım Almanya'da Avusturya anlamına gelen Österreich oluyor. B lerden birinin de Bahn olduğunu düşünüyorum. Şimdi neden google'a sormuyorsun derseniz haklısınız der ve google'a sorunca Osterreichische BundesBahnen cevabını alıyorum. Meali : Avusturya Federal Demiryolları.

Viyana - Budapeşte Tren bileti

Viyana - Budapeşte tren bileti

Viyana tren istasyonu - hauptbahnhof

Viyana tren istasyonu - hauptbahnhof içeriden bakış

Bilet fiyatları Viyana - Macaristan yaklaşık €20. Tabi başka firma varsa bilemem ama bu ÖBB'nin skalası. Bize bilet alırken koltuk isteyip istemediğimizi sordular. Biz de tabi ki farketmez ya özel bir koltuk istemiyoruz demiştik. Nerden bilebilirdik ki gerçekten koltuk sattıkları. Tren'de birkaç euro fazladan vererek koltuk alabiliyorsunuz. Ama almazsanız eğer oturduğunuz yer bir başkasının yeri olabilir. O da trenin kalabalık olması ile doğru orantılı. Yani eğer kalabalık bir trendeyseniz ayakta bir köşede gidebiliyorsunuz. Bizzat biz gittik ondan biliyoruz. Bu konuda kesinlikle dikkat etmeniz gerekmekte ki kalabalık fazla olduğunda sıkıcı gelebiliyor o yol. Yol ile ilgili bir diğer dikkat çeken detay ise karşılıklı koltuklar ve ortada bir masadan oluşan 4lü koltuklar. Bazı turistler bir kasa bira alıp o masalarda oturuyor ve oldukça da eğleniyor görünüyorlardı.

Viyana yılbaşı çam ağacı

Budapeşteye vardığımızda o şıklık o güzellik yerini eskimiş binalara kasvetli bir şehir yapılanmasına bıraktı. Budapeşte anılarını en yakın zamanda ekleyeceğim.