Büyük Budapeşte Turu - Gündüz Kuşağı

Budapeşte, Macaristan'ın başkentidir. Aslında Tuna nehrinin iki yakasındaki Budin (Buda) ve Peşte'nin 17 Kasım 1873 yılında birleşmesiyle oluşmuş şehirdir. (wikipedi)

Aşırı yorucu geçen bir günün ardından dinlene dinlene uyuduk ve sabah hotelin kahvaltı salonunda gözlerimizi açtık. Kahvaltı salonu da kahvaltı salonuydu ama kalabalıktı. Güne taptaze sıcak waffle ekmekleriyle nutellanın muhteşem birleşimi ile başlamıştım. hayyvan gibi yemiştim afedersiniz. Mesutla dönüşümlü olarak açık büfe kahvaltının tadını sonuna kadar çıkardık. Sonra normal insanlar gibi dışarı çıkıp gezmeye başlamak yerine yukarı çıkıp do not disturb'ı yapıştırarak öğlene kadar horul horul uyuduk. Sonrasında yürümeye başlayarak budapeşte turumuza Başladık.

Aynı güzergahla merkeze giderek hiç yapmadığımız bir şey yapmaya ve hop-on hop-off bileti almaya karar verdik. bilet Budapeştedeki hemen hemen gezilebilecek her yeri gezdiriyordu. Bu otobüsün üst katının yarısı açık yarısı kapalıydı ve binerken kulaklık veriliyordu. Bu kulaklıkları koltuklardaki yerlerine taktığımız zaman güzel bir macar müziği eşliğinde çeşitli dillerde -türkçe dahil- gezdiğimiz yerlerin hikayelerini anlatıyorlardı. Bazı tüyolar da verilmiyor değildi (Tip olayı vs.).

Big Bus Budapeşte hop-on hop-offBupdaşete hop-on hop-off haritası

Yolculuğumuza Andrassy avenue'da başlayarak heroes square'a doğru yola çıktık. Bu yol üzerinde ilk gözümüze çarpan Terror Museum oldu. Budapeşte 2.dünya savaşında en çok tahrip edilen ülkelerden birisi. Önce nazi zulmü ardından da sovyet zulmüyle karşılaşmışlar. İşte bu dönemlerde macar devrimine kadar geçen işkenceler ve ölümlerle ilgili birkaç anıt bulunuyor. Zaten budapeşte yahudi nufüsundan en fazla kayıp veren ülkelerden birisi. Buralardaki birçok yahudi naziler tarafından toplama kamplarına gönderilmiş veya gönderilmeden öldürülmüştür. bununla ilgili Tuna Nehri kıyısında ayakkabı heykelleri bulunmakta. O dönemde ayakkabılar önemli olduğundan yahudiler ayakkabıları çıkartıldıktan sonra öldürülmüşler ve denize atılmışlar.

tuna nehri kıyısındaki ayakkabılar

Tuna nehri kıyısındaki ayakkabı heykelleri

Orta Avrupa'da gezerken holokost ile ilgili o kadar çok şeye denk geliyorsunuz ki 2. Dünya savaşının büyüklüğü hakkında her geçen gün ayrı bir bilgi öğreniyorsunuz.

Yol kenarında Opera ve macar mimarisini izleyerek devam ettik yolculuğumuza. Öncesinde de buralarda fotoğraflar çekerek anılarımıza yerleştirdik.

Budapeşte Caddeleri - Andrassy

Budapeşte Mimarisi

Budapeşte mimarisinden bir kesit

Budapeşte Opera Binası ve ben

Budapeşte Opera Binası ve Ben :)

Biraz ileride Heroe's square yani kahramanlar meydanına geldik. Burası Macarların hristiyanlığa geçişini kutlamak amacıyla oluşturulmuş ve macaristanın liderlerinin heykelleri konularak onurlandırılmışlardır. Hemen yanında güzel sanatlar müzesi ve arkasında da meşhur termal hamamlarından olan Széchneyi termal hamamı bulunmakta. Hamamlar yaz kış aktif olup açık havada termal havuzlarında yüzlerce kişiyi host etmektedirler.

Heroes Square (Kahramanlar meydanı) Budapeşte

Heroes Square - Kahramanlar Meydanı - Hősök Tere

Otobüsle ilerlemeye devam edip geldiğimiz tren istasyonunun geçerek New York Cafe'ye geldik.Burası Budapeşte'nin en meşhur kafesi olup turistlerin uğrak noktası. Bunun getirisi olarak kapının önünde onlarca kişilik kuyruğu görünce vazgeçip yolumuza devam ettik. Her gün mutlaka karşılaştığımız Hotel Astoria'nın önünden de geçerek Peşte tarafından Buda tarafına doğru geçtik.

Budapeşte Hotel Astoria

Budapeşte Özgürlük Anıtı Citadel

Budapeşte Özgürlük Anıtı - Citadel

Budapeşte Gallert Tepesi

Buda tarafında ilk dikkatimi çeken karşı taraftaki sembolik heykellerdi. Birisi citadel tarafında bulunan özgürlük heykeli diğeri ise Gallert tepesinde bulunan heykeldi. Gallert tepesi de ayrıca bir termal hamama sahip. Biraz ileride hop-on hop-off'un Buda tarafındaki açık arabalarına binmek için hemen chain bridge yakınında indik. Beklerken chain bridge yani Zincir Köprüsü ve parlamento manzarasıyla buz gibi soğuk yedik. Evet öyle böyle soğuk yemedik. Buda tarafı biraz daha tepelik olduğundan çok daha fazla soğuk hissedebiliyorsunuz. Biraz sonra ufak golf arabalarının minibüsümsü bir hali olan taşıtlara binerek Fisherman's Bastion yani Balıkçı Tabyası'na doğru gittik.

Budapeşte Zincir Köprüsü

Zincir Köprüsü - Chain Bridge - Erzsébet Hid

Budapeşte Zincir Köprüsü - Chain Bridge

Fisherman's Bastion Budapeşte'de kesinlikle görülmesi gereken bir yer. Hem tarihi mimarisi hem de özellikle manzarası ile tam gezilecek yerler listesinin zirvelerinde yer almalı. İlk indiğimizde ufak tefek heykeller ve değişik bir mimari ile karşılaştık. Viyana'daki veba sütununun bir tık ufak bir versiyonu yine burada da bulunuyor. Burada manzaraya giderken büyük fiyonkumsu bir ekmek yedik. Aslında tam ekmek sayılmaz da bir çeşit poğaça gibiydi. Şuraya tıklayarak resmi görebilirsiniz. Yalnız hayatımda bu kadar tuzsuz bir hamur işi görmedim. O kadar lezzetsizdi ki yemeden önce daha az aç olduğumuzu söyleyebilirim.

Budapeşte'nin Peşte tarafındaki yapılar St.Stephen's Basilica ve Parlamento binasındna yüksek olmamak koşuluyla yapılmış. O kadar bariz bir şekilde uyulmuş ki buna şehir manzarasına baktığımızda net bir şekilde görünüyor. Bu iki bina dışında dikkat çeken en yüksek şey Budapest Eye isimli dönme dolap.

Balıkçı Tabyasına giderken gördüğümüz heykel

Budapeşte sütun

Fisherman's bastion ve donmuş ben

Budapeşte Manzarası

Budapeşte Manzarası ve Ben

Budapeşte manzarası ve paralamento binası

Budapeşte manzarası

Tekrar golfümsü taşıtımıza binip yola koyulduk. Normalde insanlar budin kalesini de görmek için durur ama biz donma kelimesini iliklerimize kadar yaşadığımızdan bas kaptan diyip otele dönmeye karar verdik. Otele dönerken Parlamento Binasının muhteşem ışıklandırmasıyla karşımızda belirmesi güzel bir bitiriş oldu bu gündüz turunun. Aynı şekilde buda tarafı da ışıklandırmalarla oldukça renkli oluyor gece.

Budapeşte Parlamento Binası

En son hotel astoria tarafında inip otelimize geri döndük. Dönerken yolda tesadüfen gördüğümüz türk restoranından dönerimizi de yedik. Budapeşte'de gezemediğimiz yerler Great Market ve bazı heykeller kaldı. Çok güzel heykeller vardı fakat zaman + enerji eksikliği bizi bunları görmekten alıkoydu. Şişman Polis heykeli ise görüp de fotoğraflamayı akıl edemediğimiz bir heykeldi.

Manga'nın Cevapsız sorular klibi Budapeşte'de çekilmiştir. Klibi bu yazıyı yazarken tesadüfen izledim ve güzel bir tesadüf oldu.